Droits de l’Homme: Women's Property Rights

Ajouter Votre Commentaire >

Women's Property Rights

8 . Cry with one Eye Open

Oh dear sisters!
Cry with one eye open
Don’t close your eyes
See the world around you
Eyes
See together
Sleep together
Weep together
But don’t close your eyes
Cry with one eye open
When you weep
Over your husband’s death
See from your opened weeping eye
Whether in-laws have come
To throw you out of the house
To grab the properties that you own
Push you to a widow house
Push your children to misery
Pull you to a burning fire
To all my sisters
India, Africa
Where ever you are!!!!!
Cry with one eye open

“Cry with one eye open” slogan was created in Southern Africa to safeguard property rights of widows. Women lost their properties upon the death of their husbands leaving widows in extreme poverty. This poem I created to support women’s property rights campaign

Shamila Daluwatte, Women’s Right Attorney and an Activist

women's property

Shamila,

What an effacious poem! Thank you for sharing. Tell more about your role in the campaign. If you fancy, you can share through emailing me.
Keep up the meaningful work!
Shaheen Sultan Dhanji

Dear Shaheen,

Thank you for sharing your views, I am an activist for promoting women’s rights. My involvement is related to policy making. Eg. When government or local government bodies make laws, as an advocate for women’s rights, we take a stand in promoting women’s land rights according to the Convention of elimination of all forms of discrimination against women. Many countries have ratified this convention, however, in practice, policy makers are not aware of it. I really cannot say that I have involved with the African women campaigns, I am more involved in the Asian context, I am now in Banda Aceh, where women faced lots of violence during the 30 years bloody war and the devastating Indian Ocean tsunami. I have a commitment for fight for women’s rights where ever I work, from my capacity as a lawyer and a poet.

jose daniel
Espagne

ayuda

Queria pedir ayuda, y a la misma vez poner en evidencia la ayuda decadente del servicio de la mujer maltartada y del ayuntamiento por los siguientes motivo:
hace un año y algo(el mes de octubre 2007) yo el hijo de roberta valera perez y de jose angel sanchez rodrigez denuncie una situacion grave de maltrato por parte de mi padre hacia nosotros.
Resulta que lo encarcelaron por la denuncia y nuestra vivienda solo viviamos yo i mi madre era de los dos, abia muxo prestamos k hizo mi padre que firmara mi madre a base de palizas k ia estan denunciadas ya,eso nos dio tiempo a estar mas tiempo en la vivienda mi madre en ese momento no tenia trabajo, y de echo aora tampoco tiene,hemos sobrevivido un año entero con unos 10€ a la semana mas o meno, nos cortaron la luz y el agua, hemos estado dias sin comer por no tener dinero para comprar(dinero que sacaba mi madre limpiando por horas a sus amigas,hemos llegado a estar en unas situaciones muy malas y teniamos la esperanza de que por lo menos el servicio de ayuda a la mujer o el ayuntamiento de elche nos ayudaran a una vivienda digna pero no ha abido respuesta nadas mas que no,no y no.
Nos han dixo que nos ban a echar de la vivienda en unos 20 dias, no tenemos donde ir, mi madre se hara vagabunda y yo me tendre que ir a un centro o algo parecido, no aguanto mas yevamos un año y algo luchando pero si el ayuntamiento no nos ayuda nos veremos obligados a mendigar,
yo a estas alturas ya no creo en la justicia,creo k solo encarcelan a la gente k a deliquido y a los afectados (por lo menos en este sector) que se aguanten ellos mismos.
¿De verdad que se trata de eso?¿De verdad el mundo es asi?
Yo no quiero vivir en un mundo asi,pero a pesar de todo de mi voca no saldran las palabras ''me rindo'' I si lo dijera me quito la vida, estoy pidiendo ayuda a todos aquellos que lean este mensaje, en especial a los altos cargos que con su poder pueden ayudarnos.
por favor estamos deseperados, quedan 20 dias y bajando¿que nos pasara despues de que se acabe el plazo?,no lo sé, no se que acer...pero solo puedo deciros que nos ayudeias y a todo aquel que lea esto que gracias y que se lo diga a mas gente.
Jose Daniel Sanchez Valera-16años-ilicitano.

Balises : Aucune balise trouvée.

Connexion

RSS